Tuesday, August 25, 2009

Fanatik nye....wei!!!!

Talking about fanaticism. Do you know what it means? Fanaticism is misplaced enthusiasm, over zealous, no spiritual self control. Nak senang cakap, fanaticism atau fanatik nie bila seseorang itu minat atau sukan akan seseorang atau sesuatu sehingga sanggup melakukan apa sahaja yang adakalanya boleh memudaratkan diri sebab perasaan terlalu minat atau suka tu sudah tidak boleh dikawal.

Kenapa tetiba saya terdetik nak memperkatakan tentang perkara nie. Bukan untuk tujuan memperbahaskannya cuma terkenang akan sang suami yang terlalu minat dan suka akan seorang selebriti terkenal hinggakan bila menyanyi sebijik orang ingat che abang tersayang ni selebriti tersebut.

Baru-baru nie Che Abang ada mempelawa saya meyaksikan Konsert selebriti yang amat disanjunginya ini. Kalau sumer nak tahu siape selebriti pujaan sang suamiku ini lain tak bukan ialah JAMAL ABDILLAH. Saya nie bukan jenis orang yang boleh fan kepada sesiapa atau apa-ape pun. Bukan namanya berlagak cuma bagi sama semua manusia tu sama cuma Tuhan mengurniakan seseorang itu dengan bakat dan keistimewaan tertentu. My hubby memang addore giler dengan Jamal Abdillah. Bak kata orang pantang kaset atau konsert terbaru pujaannya diadakan dia pasti akan cuba memperolehinya. Sejak dari zaman bujang lagi.. sampai mula2 tu keluarga saya pernah menggiatkan saya... "Ohhh...aida, kau fall in love with him because of his voice...ekkk?" Tolong sikit...

So berlokasikan pentas dunia di Istana Budaya, Konsert Kembara Jamal diadakan. Aku memang kagum dengan sumer peminat Jamal. Ada yang datang dari jauh just untuk memberikan sokongan padu pada selebriti bersuara emas ini. Termasuklah hubby aku yang sepanjang konsert sama-sama menghayati bait-bait kata dari lagu yang didendangkan.

Aku memang admit Jamal.. penyanyi tersohor yang suaranya tidak dapat ditandingi oleh sesiapa. Sikapnya yang sabar dan tabah dalam mengharungi ranjau hidup amat mengagumkan. Bagiku tidah salah bagi peminat-peminatnya memujanya dengan setulus ikhlas kerana beliau turut ikhlas mendendangkan setiap kenangan hidupnya untuk dikongsi bersama.

Minat atau tidak itu perkara kedua. Fanatik hanya sikap manusia biasa cuma bagiku janganlah ia sampai memudaratkan diri. Seperti sang suamiku yang tercinta. Memang dia tidak menafikan dia seorang peminat Jamal Abdilah yang fanatik tapi baginya minat dan kesukaan perlu ada batas. Dan batas-batas tu menjadikan kita seorang peminat yang bermaruah.

So guys... if you like or love someone or something...just go ahead. Nobody will disturb you...but just do not stop thinking. Use your brain when doing something eventhough you really want to do it. Because we all are just normal human beings.

No comments :

Post a Comment

Archives