Saturday, July 4, 2009

DREAMS

Semua orang ada impian, mimpi, angan-angan dan berbagai-bagai khayalan yang bermain di dalam kotak fikiran. Tak kiralah samada impian atau khayalan itu akan menjadi realiti atau tidak yang semestinya kita masih mampu untuk bermimpi.

"The future belongs to those who believe in the beauty of their dreams."

~ Eleanor Roosevelt

Bila bercakap tentang mimpi tentunya ia suatu yang indah. Tapi ada juga mimpi yang menjadikan tidur malam kita sesuatu yang mengerikan. Tapi apa kata kalau kita tak pernah bermimpi... Lagi tak seronokkan. Seolah-olah hidup kita ini kosong dan hambar.

"Dream your dreams with open eyes and make them come true."~ T. E. Lawrence

Betul. Kita perlu bermimpi tentang kenyataan bukan hanya seperti angan-angan Mat Jenin. Bermimpi dan terus bermimpi tetapi tidak pernah hendah berusaha untuk mencapai apa yang diimpikan. Bak kat orang, kita bisa menggapai bintang, jika kita bercita-cita nak jadi angkasawan... hahahaha... buat lawak pulak... gapai dalam mimpi jelah kalau malas dah jadi perkara utama dalam hidup.

"Dream as if you'll live forever... live as if you'll die today "~ James Dean

Alkisahnya... usaha tu tangga kejayaan. Tak kisahlah apa sahaja yang kita mimpikan yang pentingnya kita tetap berpijak di bumi yang nyata. Mencari yang realiti. Dan yang penting jangan lupa untuk bersyukur pada apa yang telah diberi.

"Your aspirations are your possibilities. "~ Samuel Johnson

No comments :

Post a Comment

Archives