Thursday, July 23, 2009

Hari Yang Memenatkan....

I am tired.........

Semalam memang hari yang memenatkan. PENAT dan entah tak tahu apa lagi perkataan untuk digunakan bagi menggambarkan keadaan yang sememangnya sunguh penat, bosan, lesu dan tidak bermaya.

Mak selalu cakap kat aku, "Kerja apa yang tak penat." Hmm...dalam kepala aku pun dok terbayang, kerja apa yang tak penat ekk... duduk goyang kaki pun penat. Yelah... kaki asyik bergoyang je tentu lenguh. Lepas tu kepala asyik duk pikir nak buat benda apa yang tak memboringkan... letih juga. Pendek kata, kalau nak tidur pun boleh jadi memenatkan sebab mata tak mau pejam-pejam.

Hisshh.. nak tau kenapa semalam merupakan hari yang meletihkan bagi aku. Bukannya mengeluh cuma mengenangkan nasib. Kelesuan ni semuanya berpunca dari hari Selasa 21hb Julai 2009... ceh detail la pulak. Hari tu hujan punyalah lebat. Ingat nak sedap-sedap sambung tidur teringat pulak nak pergi ambil anak dari sekolah. Jadinya dalam hujan ribut tu aku pergilah menjalankan tugas sebagai seorang ibu yang penyayang. Punyalah berhati-hati bawa kereta dalam hujan... takut accident.... akhirnya kena langgar jugak. Haru betul minah nie... tak reti bawak kereta agaknya. Adake pergi langgar kereta aku tengah berhenti kat Traffic Light. Nak marah pun ada. Kesian pun ada. Habisnya kitarang settle kat situ ajala... janji dia nak bayar gantirugi kerosakan kereta aku sudah. Malas aku nak memanjang-manjangkan cerita.

Mula-mula tu minah tu kata dia nak carikan workshop untuk repair kereta aku. Sudahnya, aku juga yang terpaksa kehulu kehilir dok settle dan deal harga repair bumper kereta yang dah pecah sebab workshop yang dia cari semua harganya mahal dan dia memang mati-mati minta aku tolong. Aku pun okeylah asalkan minah ni nak bayar ganti rugi dan tak nak buat report polis sudahla. Kalau tak lagi membebankan kepala aku.

So memanglah penat. Sudahnya hari Selasa tu aku pergi kerja dengan keadaan yang tak cukup tidur ditambah lagi dengan rasa terperanjat sebab kena langgar. Sampai office memang rasa lesu dan letih sangat. Hari Rabu aku hantar kereta pi workshop. Alamak... towkey tu kata tak boleh siap dalam satu hari. So terpaksalah aku cakap ngan bos aku minta bagi kelepasan pada aku untuk bekerja dari rumah. Nasib baik bos aku faham. Tapi, kerja sorang-sorang kat rumah nie boring gak... yela.. dok mengadap komputer je. Waktu camni lah aku terasa cam nak berehat dikeliling udara segar dengan deruan bunyi ombak dan ditiup angin sepoi-sepoi bahasa... woww... sikit punya berangan la...

Uwwaaa..... bila nak pi bercuti nie???

Apa-apa pun walaupun penat macam mana sekalipun, aku tetap menjalankan tugas dengan penuh dedikasi... hehehe angkat bakul sendiri la pulak....habis kalau aku tak angkat siapa lagi ye tak... okeyla semoga tamatlah hari yang memenatkan ni.... Hopefully esok kereta aku siap....

No comments :

Post a Comment

Archives