Monday, May 18, 2009

"Don't walk in front of me, I may not follow; Don't walk behind me, I may not lead; Walk beside me, and just be my friend."

When talk about friendship, it makes me thinking. Apakah yang dimaksudkan sebuah persahabatan. Adakah apabila kita mulakan satu teguran hanya dengan perkataan "Hai.." ia telah menjadikan diri kita dan orang lain sahabat? Adakah bila kita hulurkan salam dan disambut juga dengan salam kita telah menjadi seorang kawan? Munkin juga ya dan mungkin juga tidak.

How about me? Bagi Aida, sesiapa saja boleh menjadi sahabat atau kawan Aida. Malah mungkin jikalau sidia itu pernah memusuhi Aida dan kini ingin menjadi sahabat Aida tetap Aida terima.

But why? Aida tak takutke yang mereka itu hanya berpura-pura. Menghulurkan salam persahabatan hanya kerana ada helah disebaliknya.

Untuk apa kita takut. Kita tak mungkin rugi apa-apa. Yes its true? But bila-bila masa saja mereka ini boleh menjatuhkan diri mu. Bagi Aida, kita bertawakal saja. Allah sentiasa ada bersama orang-orang yang sabar walau teraniaya.

Sahabat... kawan... rakan... teman..... adalah satu-satunya perkataan ajaib yang diciptakan untuk kita hargai. Walau seburuk mana sekalipun penampilannya, ia tetap kurniaanNYA yang tidak ternilai. Dan kamu-kamu yang di sana, hargailah sahabatmu sebagaimana kamu menghargai dirimu sendiri.

And for me, you are my best....best..... friends in the WORLD


No comments :

Post a Comment

Archives